• Het Grootste Assortiment in Sportartikelen!
  • Ruim 100.000 Verschillende Producten!
  • Achteraf betalen!

Frequently Asked Questions


Bestellen

  1. Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief BTW?
  2. Wat als ik een product niet kan vinden op Athleteshop.com?
  3. Hoe vraag ik een vrijblijvende offerte aan?
  4. Kan ik de artikelen ook komen bekijken bij Athleteshop.com?
  5. Kan ik mijn gegevens nog wijzigen na het plaatsen van een bestelling?
  6. Kan iets toevoegen aan mijn bestelling?
  7. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, is mijn bestelling goed gegaan?
  8. Wat als een product tijdelijk uitverkocht is?

Betalen

  1. Welke betalingsmogelijkheden heb ik bij het plaatsen van een bestelling?
  2. Kan ik ook op rekening bestellen?

Levertijd, bezorgen en afhalen

  1. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
  2. Op welke manier kan ik mijn bestelling traceren?
  3. Wat zijn de verzendkosten bij mijn bestelling?
  4. Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij Athleteshop?
  5. Wat gebeurt er met mijn verzending als ik bij aflevering niet thuis ben?

Ruilen en retourneren

  1. Hoe kan ik een product retourneren indien het niet aan mijn verwachtingen voldoet?
  2. Kan ik een product ruilen indien het niet aan mijn verwachtingen voldoet?

Mijn Athleteshop

  1. Ik kan niet inloggen in mijn Athleteshop account?

Acties, waardebonnen en kortingscodes

  1. Hoe wissel ik mijn Athleteshop waardebon in?
  2. Hoe vul ik een kortingscode in?
  3. Hoe kan ik mijn Athleteshop account tegoed gebruiken?

Mocht je vraag niet tussen de F.A.Q. staan, kan je natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice: wij helpen je graag verder!



Bestellen

1. Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief BTW?
Alle genoemde prijzen op onze website worden inclusief BTW weergegeven. De prijs die bij het product staat is dan ook de prijs die je betaalt voor het desbetreffende product. Wel worden de verzendkosten nog in rekening gebracht.

2. Wat als ik een product niet kan vinden op Athleteshop.com?
Ondanks het ruime assortiment van Athleteshop kan het uiteraard zijn dat het gewenste product niet kunt vinden op onze website. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij de productaanvraag graag via de mail of per telefoon. Wij zullen dan nagaan of wij het desbetreffende product kunnen leveren of wellicht een vergelijkbaar product. Athleteshop probeert aan alle wensen te voldoen en levert op maat!

3. Hoe vraag ik een vrijblijvende offerte aan?
Indien je een prijsopgave wilt aanvragen voor grotere bestelvolumes, kan je telefonisch contact met ons opnemen of een email sturen naar sales@athleteshop.com. Wij zullen hierna zo spoedig mogelijk contact opnemen.

4. Kan ik de artikelen ook komen bekijken bij Athleteshop.com?
Athleteshop is een online sportwinkel. De artikelen staan duidelijk omschreven op de website, inclusief foto. Ons magazijn is helaas niet ingericht om artikelen te komen bekijken. Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn over het desbetreffende artikel, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice die graag verder helpt.

5. Kan ik mijn gegevens nog wijzigen na het plaatsen van een bestelling?
Wanneer de bestelling nog niet verzonden is kunnen wij te allen tijde de gegevens nog wijzigen. Je kunt dan het beste telefonisch contact met ons opnemen. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met de track and trace. Hierna is het helaas niet meer mogelijk om een wijziging aan te brengen in de order.

6. Kan ik iets toevoegen aan mijn bestelling of wijzigen?
Wanneer de bestelling nog niet is verzonden, kan de bestelling nog worden aangepast. Je kan dan het beste onze klantenservice bellen zodat we snel kunnen schakelen.

7. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, is mijn bestelling goed gegaan?
Vlak na het plaatsen van de bestellen ontvang je een bevestigingsmail. Wanneer je deze mail niet hebt ontvangen, kan er iets mis zijn gegaan met het invoeren van de gegevens. Bijvoorbeeld een onjuist mailadres. Je kan onze afdeling klantenservice raadplegen om het probleem op te lossen.

8. Wat als een product tijdelijk uitverkocht is?
Op onze website kan je bij het product zien wat de verwachte levertijd is. Wanneer het product niet beschikbaar is, kan je een emailadres bij het product invullen. Je ontvangt dan een bericht als het product weer leverbaar is. Uiteraard is het ook mogelijk om onze klantenservice te raadplegen voor een passend alternatief product.



Betalen

9. Welke betalingsmogelijkheden heb ik bij het plaatsen van een bestelling?

  • iDEAL
    iDEAL is een betaalmethode waarmee consumenten online aankopen snel en veilig kunnen afrekenen in de vertrouwde internetbankieromgeving van de eigen bank. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde betaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent. Bestelling die betaald worden met iDEAL worden direct in behandeling genomen.

  • Creditcard
    Betalen met een creditcard is een veelgebruikte methode op het internet. Athleteshop accepteert Mastercard, VISA en AMEX. Na het invullen van uw gegevens op onze website wordt u naar de beveiligde omgeving van onze betalingsprovider Adyen gestuurd waar u uw kaartgegevens veilig kunt invoeren. Als u dit heeft voltooid krijgen wij een betalingsmelding binnen en wordt uw bestelling direct in behandeling genomen.

  • AfterPay
    Als u kiest voor betaling met AfterPay, dan hoeft u de bestelling pas te betalen nadat de levering heeft plaatsgevonden. Uw bestelling wordt direct na het plaatsen in behandeling genomen. U ontvangt na de levering een e-mail van AfterPay waarmee u uw factuur direct via iDEAL kan voldoen.

  • Overboeking
    Bij de optie "vooraf betalen" maakt u zelf het verschuldigde bedrag over naar het rekeningnummer van Athleteshop na het plaatsen van de bestelling. U kunt hiervoor de volgende gegevens gebruiken:

    IBAN: NL06 RABO 0316 0796 85
    BIC: RABONL2U
    Bank: Rabobank

    Let op dat u bij de beschrijving van uw betaling altijd uw bestelnummer noemt. Daardoor kunnen wij de betaling sneller herkennen en kunnen we uw bestelling eerder in behandeling nemen. Uw bestelling wordt pas in behandeling genomen nadat het volledige bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

  • Acceptgiro
    Deze optie is beschikbaar voor onze zakelijke klanten (inkoop organisaties, bedrijven, verenigingen etc.).
    Klant worden? Klik hier voor meer informatie over het zakelijk bestellen bij Athleteshop.

10. Kan ik ook op rekening bestellen?
Wij bieden deze betalingsmogelijkheid aan voor bedrijven, stichtingen, verenigingen en scholen. Tijdens het bestelproces kies je bij de vierde stap ‘betalingsgegevens’ voor de optie ‘acceptgiro’. Indien van toepassing, kan je hier het inkoopordernummer vanuit je organisatie vermelden. Je bestelling wordt na ontvangst in behandeling genomen en de factuur wordt per email verstuurd. De betalingstermijn van deze factuur bedraagt 14 dagen na aflevering van de producten. Wil je liever je inkooporder per e-mail sturen? Dat kan naar sales@athleteshop.com.



Levertijd, bezorgen en afhalen

11. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijd van een individueel product is te vinden bij het specifieke product op de website. Wanneer de bestelling meerdere producten bevat, kan je deze informatie vinden in je winkelwagen door op “Bekijk winkelwagen” te klikken.

12. Op welke manier kan ik mijn bestelling traceren?
Op het moment dat wij je bestelling gaan verzenden ontvang je per mail een bericht met hierin het track and trace nummer. Hiermee kun je het pakket traceren op de website van de vervoerder.

13. Wat zijn de verzendkosten bij mijn bestelling?
De standaard verzendkosten voor kleine/ reguliere pakketten zijn te vinden op onze bezorgpagina.

14. Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij Athleteshop?
Momenteel is het niet mogelijk om producten bij Athleteshop af te komen halen.

15. Wat gebeurt er met mijn verzending als ik bij aflevering niet thuis ben?

  • PostNL
    Wanneer je niet thuis bent, wordt het pakket -indien mogelijk- afgeleverd bij de buren. Indien een tweede afleverpoging mislukt, zal PostNL het pakket bij een postkantoor afleveren waar je het pakket kunt afhalen. Indien het pakket langer dan 14 dagen bij een postkantoor ligt wordt het pakket teruggestuurd naar Athleteshop.

  • UPS
    Indien het pakket niet kan worden afgeleverd tijdens het eerste bezorgmoment, dan ontvang je een UPS InfoNotice™ in je brievenbus. Hierop staat belangrijke informatie zoals bijvoorbeeld de dag waarop een nieuwe afleverpoging wordt uitgevoerd. UPS zal in de meeste gevallen proberen het pakket bij de buren af te leveren, zodat je mogelijk eerder kunt beschikken over je Athleteshop bestelling. Indien dit niet mogelijk is, kan het zijn dat het pakket na de tweede afleverpoging wordt vervoerd naar een UPS Access Point™ bij je in de buurt. Daardoor kan je het zelf afhalen op een tijdstip dat het jou het beste uitkomt. De UPS InfoNotice™ bevat nog meer belangrijke informatie waarmee je het pakket kunt traceren, een nieuwe online bezorgafspraak kunt maken, het afleveradres kunt wijzingen naar bijvoorbeeld je werkadres. Indien het pakket binnen maximaal 10 dagen niet wordt opgehaald bij het UPS Access Point™, wordt het pakket teruggestuurd naar Athleteshop.


Ruilen en retourneren

16. Hoe kan ik een product retourneren indien het niet aan mijn verwachtingen voldoet?
Volgens de wet koop of afstand heb je na het doen van aankopen bij ons het recht op een bedenkperiode van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product terug worden gestuurd zonder opgaaf van reden. Deze periode start op de dag dat het product in ontvangst is genomen door of namens de klant. Je stuurt de producten naar ons terug zonder vertraging en niet later dan 14 dagen vanaf de dag dat je hebt gecommuniceerd het product terug te willen sturen. Het volstaat als je de aankopen terug stuurt voordat de genoemde periode van 14 dagen is verlopen.

Je kan eenvoudig producten uit je order bij ons retourmelden. Dit kan je doen door in te loggen op onze website en naar “mijn account” te gaan. Hier vind je een overzicht van alle bestellingen.

17. Kan ik een product ruilen, indien het niet aan mijn verwachtingen voldoet?
Wij bieden niet de mogelijkheid om producten te ruilen. Je kan het niet gewenste product wel retourneren. Je kan eenvoudig producten uit je order bij ons retourmelden. Dit kan je doen door in te loggen op onze website en naar “mijn account” te gaan. Hier vind je een overzicht van alle bestellingen.

Zodra deze retour verwerkt is in ons magazijn ontvang je een terugbetaling. Je kan zelf een nieuwe bestelling plaatsen voor een eventueel ander product, andere maat of kleur etc.



Mijn Athleteshop

18. Ik kan niet inloggen in mijn Athleteshop account?
Wellicht heb je bij het aanmaken van je account een typefout gemaakt in het e-mailadres. Hierdoor kan je niet inloggen met het juiste e-mailadres. In dit geval kan je het beste contact met ons opnemen. Wij kunnen je e-mailadres aanpassen in jouw account.



Acties, waardebonnen en kortingscodes

19. Hoe wissel ik mijn Athleteshop waardebon in?
Je Athleteshop waardebon kan je gebruiken op de laatste pagina bij het afronden van je bestelling bij het overzicht met betaalmogelijkheden. Onderaan bij het overzicht met betaalmogelijkheden vind je “Waardebon en winkel tegoed”. Zodra je deze mogelijkheid aanklikt verschijnt er een balk waar je de waardeboncode in kunt voeren. Hierna kan je voor het resterende bedrag een andere betaalmogelijkheid kiezen.

20. Hoe vul ik een kortingscode in?
Je kan de kortingscode toepassen via de volgende stappen:

  1. Ga naar de winkelwagen rechtsboven op je beeldscherm. Klik vervolgens op de optie 'bekijk winkelwagen'. Er opent zich een scherm met de artikelen die je in jouw winkelwagen hebt geplaatst.
  2. In de winkelwagen vind je linksonder vervolgens de optie 'kortingscodes'. Hier kan je de code invoeren en daarna klik je op 'kortingscode gebruiken'.

Let op, je kan deze code niet gebruiken in combinatie met andere kortingscodes.

21. Hoe kan ik mijn Athleteshop account tegoed gebruiken?
Je Athleteshop tegoed kan je gebruiken op de laatste pagina bij het afronden van je bestelling bij het overzicht met betaalmogelijkheden. Bovenaan het overzicht met betaalmogelijkheden vind je het Athleteshop tegoed. Zodra je deze mogelijkheid aanklikt, wordt het tegoed verrekend. Hierna kan je voor het resterende bedrag een andere betaalmogelijkheid kiezen.